Ommellaan kori räsyistä

• to 25.4.2024 klo 17:30

Lisätiedot ja ilmoittautuminen 18.3. - 8.4.

Erilaiset tavat valmistaa koreja on valittu Taitoliiton vuoden 2024 käsityötekniikaksi.

Tässä työpajassa pääset kokeilemaan miten ommeltu ja räsyistä kierretty pannunalunen tai kori tehdään. Leikatut räsyt kierretään ytimen ympärille ja kiinnitetään pykäpistoin muotoonsa. Neula ei tarvitse työntää minkään materiaalin läpi, joten tämä on hyvin lempeä tekniikka käsille. Ommeltu kori kuuluu hitaisiin käsitöihin, joten työpajassa opetellaan pienen alusen tai korin aloittaminen, työn edistyminen ja lopettaminen. Samalla tekniikalla ja opeilla pystyy jatkamaan isoonkin työhön, mutta voi lopettaa myös heti kun siltä tuntuu.

Aika:  Torstai 25.4.2024 klo 17.30 - n. 20

Paikka: Tekstin talo (Elannon vanha leipätehdas), Lintulahdenkatu 3

Hinta: 22 €/osallistuja sisältää opetuksen + 12 euron tarvikepaketti(* maksetaan ohjaajalle paikan päällä)

*) Voit ostaa opettajalta tarvikepaketin, joka sisältää: n. 3,5 m puuvillaköyttä (paksuus n. 1 cm), muutaman erilaisen neulan sekä ompelulankaa ja valmiiksi leikattuja 3 cm levyisiä puuvillasuikaleita. Paketin hinta on 12€. Huomaathan, että sekä köysien että kankaiden värit ja määrät vaihtelevat, koska ne ovat enimmäkseen kierrätys- ja ylijäämämateriaalia. Kaikki tarvikkeet ovat puhtaita, mutta käsitelty kissataloudessa ja näin ollen sisältävät allergeeneja. Jos haluat tuoda omat tarvikkeet, ota yhteyttä ProMarttojen kautta opettajaan, jolta saat tarkemmat ohjeet.

Tapahtuma on tarkoitettu ProMarttojen jäsenille. Mukaan mahtuu 12 osallistujaa.

Ilmoittaudu täyttämällä alla oleva lomake viimeistään 8.4.2024

Tapahtumailmoittautumisrekisterin tietosuojaseloste

Ilmoittaudu koriompelupajaan to 25.4.

Ilmoittaudu jonottamaan paikkaa koriompelupajaan to 25.4.