Kokeileva konkretismi

Tapahtuman ilmoittautuminen 11.3. alkaen 9.4. tapahtuman sivulla, tästä linkistä.

Tervetuloa tutustumaan Espoon modernin taiteen museo EMMAn uuteen näyttelyyn Kokeileva konkretismi.

Aika: ke 17.4. klo 17.00.   Kierros kestää noin tunnin.

Paikka: EMMA Näyttelykeskus WeeGee, Ahertajantie 5, Tapiola, Espoo

Hinta: 6 euroa/promartta + museon pääsymaksu. Museoon käy museokortti.

Tapahtuma on tarkoitettu ProMartat ry:n jäsenille. Kierrokselle mahtuu 20 osallistujaa.

Ilmoittaudu mukaan ilmoittautumalla tälle kierrokselle viimeistään 5.4.2024

Tapahtumailmoittautumisrekisterin tietosuojaseloste

Kokeileva konkretismi -näyttely tarkastelee uusin silmin konkretismin pitkää traditiota ja nykymuotoja. Konkretismi on ei-esittävää taidetta, joka perustuu geometrisiin muotoihin ja rakenteisiin. Näyttely esittelee taidemuodon moniulotteisuutta sekä erilaisten materiaalien ilmaisuvoimaa ja leikkisyyttä. Monet teoksista ovat tilallisia, kokemuksellisia ja kokijan havaintoa aktivoivia. EMMAn tiloissa konkretismi asettuu kokonaisvaltaiseen vuorovaikutukseen Aarno Ruusuvuoren suunnitteleman WeeGee-talon teollisen arkkitehtuurin kanssa. Kokonaisuus on koottu EMMAn kokoelmista ja osa teoksista on hankittu ja tuotettu näyttelyä varten.

Näyttely tuo esiin eritoten nykytaiteen keinoja uudelleentulkita ja kommentoida modernismia. Samalla se juhlistaa Lars-Gunnar ‘Nubben’ Nordströmin (1924–2014) 100-vuotisjuhlavuotta esittelemällä suomalaisen konkretismin edelläkävijään ja geometriseen abstraktiin taiteeseen linkittyvää taidetta.