Metsämuistoja Vantaalta

9.8.2018

Onko sinulla muistoja ja kokemuksia Vantaan metsistä?

Hei,

Vantaan kaupunki ja kaupunginmuseo keräävät osana lähimetsien teemavuotta metsämuistoja vantaalaisista metsistä. Muisto tai kokemus voi olla joko eilispäivältä tai useita vuosia vanha, ja niitä kerätään tämän vuoden loppuun asti. Muistosta kootaan julkaisu ja niistä tehdään myös näyttely. Haluaisimme kuulla myös marttojen kokemuksia metsistä.

Alla lisätietoa projektista. Metsämuistoilla on myös oma facebook- tapahtuma https://www.facebook.com/events/379524329192703/. Liitteenä myös esite.

Ystävällisin terveisin,

Laura Virtanen

Ympäristösuunnittelija

Vantaan kaupunki

Maankäyttö, rakentaminen ja ympäristö

Ympäristökeskus

Pakkalankuja 5, 01510 Vantaa

laura.virtanen@vantaa.fi

****

Vantaan kaupungin ympäristökeskus ja Vantaan kaupunginmuseo keräävät metsämuistoja

Vuonna 2018 Vantaalla vietetään lähimetsien teemavuotta. Teemavuoden tarkoituksena on edistää lähimetsien arvostusta, tunnettuutta ja virkistyskäyttöä. Osana lähimetsävuotta Vantaan kaupunginmuseo ja ympäristökeskus haluavat kuulla, minkälaisia erilaisia muistoja liittyy Vantaan metsiin. Mitä lähimetsä on merkinnyt juuri sinulle? Oletko kenties kohdannut tai tuntenut lähimetsässä jotakin ikimuistoista? Muistatko metsistä vanhoja talviteitä, oletko huomannut siellä mieltä askarruttavia kivikasoja tai rakennusten raunioita? Osaatko kertoa missä sijaitsee hiidenkirnuja tai muita luonnonmuodostelmia? Tai onko kohdallesi sattunut mieleenpainuvia eläinkohtaamisia tai muuta yllättävää? Muisto voi olla eilispäivältä tai monta vuotta vanha.

Kerro mieleenpainuvin metsämuistosi! Linkki kyselyyn Maptionnairessa https://app.maptionnaire.com/fi/4127/. Kyselyyn voi myös liittää kuvia. Halutessaan metsämuistot voi toimittaa myös sähköpostitse osoitteeseen ymparistosuunnittelu@vantaa.fi (kirjoita otsikkokenttään ”Metsämuistoja Vantaalta”) tai Metsämuistoja Vantaalta, Vantaan kaupunki/Ympäristökeskus, Pakkalankuja 5, 01510 Vantaa.

Metsämuistoja kerätään vuoden 2018 loppuun asti. Saadut muistot kootaan julkaisuksi ja niistä tehdään näyttely.