Opastettu kierros Hullu rakkaus -näyttelyssä ti 17.11.

19.10.2020

Paikat ja jonopaikat on varattu täyteen ja ilmoittautuminen on suljettu. Pahoittelemme rajoitettua osallistumismäärää!

Seppo Fräntin mittava taidekokoelma on rohkea, avoin ja samalla intiimi. Se hahmottaa ihmisenä olemisen kipuilua kuvataiteen kautta.

Keräilijä Seppo Fränti on kerännyt taidetta neljänkymmenen vuoden ajan. Vuonna 2017 hän lahjoitti mittavan kokoelmansa Kiasmalle. Hullu rakkaus -näyttely on sukellus Fräntin kokoelman taiteeseen ja keräilijän intohimoon.

Seppo Fräntin kokoelma keskittyy suomalaiseen nykytaiteeseen, ja sen pääpaino on maalaustaiteessa. Kokoelmaan kuuluu paljon teoksia nuorilta ja vastavalmistuneilta taiteilijoilta, joiden uraa Fränti on ollut auttamassa alkuun. Näyttelyssä on esillä yli 200 teosta lahjoituskokoelman noin 650 teoksesta.

Aika: Ti 17.11. 17.00 - 18.00

Paikka: Nykytaiteen museo Kiasma, Mannerheiminaukio 2, 00100 Helsinki

Hinta: 9 EUR/promartta. Lisäksi osallistujat lunastavat paikan päällä museon pääsymaksun 15 €/Museokortilla ilmainen.

Huom! Ilmoittautuminen on suljettu. Kiasma on rajoittanut ryhmäkoon 10 henkilöön syksyn ajaksi. Pahoittelemme tilannetta.