Ruukinranta-kävely

• ti 23.5.2023 klo 1719

Ilmoittautuminen 24.4.-15.5.

Tutustumme  rauhallisesti kävellen Ruukinrannan upeaan kulttuuriympäristöön ja kiehtovaan historiaan Mari Anthonin opastamana.

Villa Elfvikistä Tarvaspäähän kulkevan reitin varrella nautitaan Laajalahden luonnonsuojelualueen merimaisemien rauhasta sekä kauniista vanhoista huviloista pihapiireineen. Tutuiksi tulevat alueella eläneiden värikkäiden taiteilijaperheiden sekä Linnunlaulun lepokodissa hermojaan hoitaneiden traagisten runoilijoiden tarinat. Kierros kulkee rakastetun kirjailijan Enni Mustosen huippusuosittujen Syrjästäkatsojan tarinoiden maisemissa ja näemme, missä kirjailijan mukaan sijaitsi Ruokarouva Ida Erikssonin huvila, mistä kulki Kirstin ja Allin koulutie ja Viena Aaltosen huimapäisesti ylittämät kolmen tukin silta ja Tarvotien rakennustyömaa. Luonnollisesti näemme myös niin Ruokarouvan kuin Gallen-Kalleoidenkin iloisten naapureiden Viivi ja Ville Vallgrenin huvilan tontin ja kuulemme heidän rakkauden sekä riemun täytteisestä elämästään.

Aika: Tiistai 23.5. klo 17.00 - n. 19

Paikka: Kierros alkaa Villa Elfvikin luontotalon pihasta ja päättyy Tarvaspäähän, Gallen-Kallelan museon pihalle.

• HUOM! Villa Elfvikiin menee julkisilla Helsingistä jonkin verran aikaa, Kampista vaihdolla lähes 40 min., Autolla tulijat voivat jättää auton Elfvikin pysäköintipaikalle ja kävellä takaisin tietä pitkin katsellen hiukan toisenlaisia maisemia. Valoisana kevätiltana Tarvaspäästä voi kävellä myös siltoja pitkin Munkkiniemeen.

Hinta: 10 euroa/promartta

Mukaan mahtuu 30 promarttaa. Jos kiinnostuneita riittää, järjestämme syksyllä uusinnan.

HUOM! Kierros ei ole esteetön.

Ilmoittaudu mukaan täyttämällä alla oleva lomake viimeistään 15.5.

Tapahtumailmoittautumisrekisterin tietosuojaseloste

Ilmoittaudu Ruukinranta-kävelylle 23.5.

Ilmoittaudu jonottamaan peruutuspaikkaa Ruukinranta-kävelylle 23.5.