Tähtiretket 8.10/15.10.

Milloin ihailit viimeksi tähtitaivasta? Kiinnostavatko tähtikuviot, avaruus tai haluaisitko nähdä planeettoja? Jos haluat tutustua tähtitaivaan yksityiskohtiin asiantuntevan oppaan johdolla, tule mukaan tähtiretkelle!

Järjestämme kaksi retkeä:

• Perjantaina 8.10 retkeilemme Viikissä, Hakalanniemen pelloilla. Lähtö Gardenian parkkipaikalta klo 19.30. Taivaan tutkailun lisäksi seikkaillaan pimeässä, tutustutaan havaintokykymme ominaisuuksiin sekä pohditaan kaupunkivalaistuksen ja pimeyden merkitystä ihmiselämälle. Retken kesto n. 1,5 tuntia.
  •
  • Perjantaina 15.10 tarkkailemme taivasta Suomenlinnassa. Lähtö Suomenlinnan lauttarannasta klo 19.30. Suomenlinnassa kävelemme Kustaanmiekkaan, jonka ylle levittäytyy Helsingin pimein taivas. Hyvällä kelillä sieltä voi nähdä myös Linnunradan! Retken kesto n. 1,5 tuntia.

Pilvisellä säällä puolestaan tähtiretken korvaa maailmankaikkeuskävely, jolla hahmotellaan universumimme käsittämättömän pitkiä kehityskulkuja.

Hinta: 6 €/promartta . Suomenlinnan retkellä jokainen vastaa lisäksi lauttamatkan kustannuksista.

Retken oppaana toimii Tähtitieteellisen yhdistyksen eli URSAn supersuosittu tähtiopas, kirjailija, FT Tuukka Perhoniemi. Tuukan avaruusjuttuihin voi ennakolta tutustua esimerkiksi Yle Areenan Tähtisarja- ohjelmasta: https://areena.yle.fi/audio/1-50697717

Tilaisuus on tarkoitettu ProMarttojen jäsenille.

Osallistujamäärä on 20/retki.

Ilmoittaudu mukaan täyttämällä lomake viimeistään ke 6.10.

HUOM! TÄYTÄ LOMAKE HUOLELLISESTI. Ilmoittautumisvahvistus ja maksuohje lähtevät automaattisesti ilmoittautumislomakkeella antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Tapahtumailmoittautumisrekisterin tietosuojaseloste

Ilmoittaudu tähtiretkelle Viikkiin 8.10. klo 19.30

HUOM! Täytä lomake huolellisesti. Vahvistus lähtee automaattisesti lomakkeelle täytettyyn sähköpostiosoitteeseen.

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

Ilmoittaudu tähtiretkelle Suomenlinnaan 15.10. klo 19.30

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.