Tutustu hallituksen jäseniin

Elina Sydänmaanlakka

Toista kautta hallituksessa oleva Elina valittiin hallituksen puheenjohtajaksi vuosikokouksessa 28.2.2019.

Marttatoiminnassa parasta on yhteisöllisyys. Marttailu on kiva harrastus, jossa tutustuu uusiin ihmisiin ja saa toteuttaa iloisia juttuja. ProMarttojen monipuolinen toiminta tasapainottaa mukavasti työelämää.

Hyvää ruokaa rakastava Elina rentoutuu upottamalla kädet taikinaan ja lukemalla dekkareita. Mökki Pernajassa toimii myös todellisena henkireikänä. Siellä pääsee irti arjesta konkreettisen tekemisen parissa. Retrovene mökkipihassa odottaa vesille laskua ja kesän retkiä!

Annukka Rintamäki

Annukka tuli ProMarttojen hallituksen jäseneksi keväällä 2020 kuuluttuaan yhdistykseen kolmisen vuotta. Hallitustyöskentelyyn Annukan houkutteli aktiivinen porukka sekä mahdollisuus päästä mukaan järjestämään mielenkiintoista ja monipuolista marttatoimintaa. Annukan mielimarttailua ovat kulttuuritapahtumat, villiyrttien ja sienten keruu sekä ruoka ja juoma.

Lea Pulliainen

"Keväällä 2017 näin ystäväni Facebook-sivuilla mainoksen Viipurin matkasta. Kiinnostuin ja päästäkseni matkalle mukaan liityin ProMarttoihin, ketään matkalle lähtijöistä en ennalta tuntenut. Matka oli kaikin puolin antoisa, Viipuri ja sen ympäristö osoittautuivat hienoksi matkakohteeksi ja samalla tutustuin moniin ProMarttoihin. Jotenkin vaivattomasti solahdin mukaan toimintaan, ihan kuin olisin  jo kauan ollut mukana yhdistyksessä.

Toisaalta en ihmettele, että olen kokenut ProMartta-toiminnan heti omakseni, edustanhan tyypillistä ProMarttaa iältäni, kotipaikkakunnaltani ja Facebook aktiivisuudeltani.

Hallitukseen liityin aikalailla miettimättä. Ajattelin, että joko osallistun toimintaan hallitusvastuulla tai ilman. Valinnastani olen iloinen ja ylpeä. Olen kokenut ProMartta-toiminnan mukavaksi, ihmiset ovat avoimia ja helposti lähestyttäviä."

Anni Sulopuisto

Anni päätyi ProMartaksi melkein vahingossa syksyllä 2013. Omaa marttayhdistystä etsiessä Uudenmaan piiristä kehoitettiin tutustumaan ProMarttojen modernimpaan marttatoimintaan. Neuvo oli erinomainen. ProMarttojen toiminnan monipuolisuus, käytännönläheisyys ja yhdessä tekemisen ilo ajoivat Annin pikku hiljaa hallitukseen asti. "Haluan järjestää tapahtumia joihin itse osallistuisin. Tässä jäsenmäärässä uskon, että ne kiinnostavat myös muutamaa muuta marttaa."

Vapaa-aika kuluu perheen parissa, kotona odottaa 2,5-vuotias poika. Kesäisin Annin löytää polkupyörän selästä ja uimarannalta. Talvisin kirjastosta tai puutyökurssilta.

Laura Riuttanen

Olen Laura ja hallituksen viestintävastaava. Asun avopuolisoni ja koirani Brunon kanssa Lauttasaaressa. Lempimarttailuani ovat leipominen, erilaiset käsityöt ja ProMartta-hengessä viininjuonti! Nähdään tapahtumissa!

Anna-Liisa Auterinen

Ansu asui pitkään Hollannissa, josta palasi Suomeen syksyllä 2008 ja jäi eläkkeelle vuoden 2010 alusta. Rakas ystävä Tarja oli aloittanut marttailun noihin aikoihin ja houkutteli Ansunkin marttatoimintaan. Yhdessä etsittiin sopivaa yhdistystä, ja Ansu päätyi valitsemaan dynaamiselta ja modernilta tuntuvan ProMartat. Päätös oli oivallinen, ProMarttojen tapahtumat ovat tuoneet elämään mahtavan lisän: ihania ihmisiä, kiinnostavia ja hauskoja tapahtumia, matkoja mukavassa seurassa, kaikkiaan sitä odotettua uutta tekemistä.

Hallituksessa Ansu ottaa nyt ensi askeleita roolinaan toiminta vapaaehtoismarttojen kummina. Ansu on tosi innoissaan ja kiitollinen siitä, että pääsi mukaan tähän tehoporukkaan, jossa tehdään työtä yhdessä ja nautitaan myös yhdessä tuloksista!

ProMarttailun lisäksi Ansun päivät täyttyvät touhusta tyttären perheen kanssa mummina Saaralle ja Otsolle, golfia ja bridgeä pelaten ja omasta kunnosta huolehtien. Kirjallisuus ja matkailu kuuluvat myös Ansun aktiviteetteihin; mökki Saimaalla kutsuu kesäisin rentoutumaan.