UuMa tiedottaa

11.1.2018

Hei!

uusi vuosi on lähtenyt käyntiin, joten lienee paikallaan vinkata muutamista asioista.

Martat toteuttavat keväällä patalapputempauksen, jonka tavoitteena on yllättää ja ilahduttaa sekä kannustaa tekemään itse ja lisätä kotityön arvostusta. Kutsumme martat tekemään kevään 2018 aikana erilaisia ja eri tekniikoilla tehtyjä patalappuja. Patalappu voi olla esimerkiksi neulottu, virkattu, ompelukoneella tehty, tilkkutyö tai vaikkapa huovutettu. Tulevasta Martat-lehdestä 1/2018 löydät kolmella eri tekniikalla tehdyn patalapun ohjeen. Lue lisää nettisivuilta https://www.martat.fi/martat/marttajarjesto/patalapputempaus/

Mikäli haluat kerrata Marttaliiton alkaneen vuoden toiminnan kärjet, löydät ne toimintasuunnitelmasta: https://www.martat.fi/wp-content/uploads/2017/04/Toimintasuunnitelma-2018.pdf

Uudenmaan Martoissa ruokakurssitoiminta on alkaa ensi viikolla ja kurssitarjontaan pääset seuraavasta linkistä;

Kässämartat kokoontuivat  eilen patalappujen parissa ja seuraava kokoontuminen heillä on 5.2. täällä Marttatalolla klo 17.30 alkaen neulottujen rannekkeiden parissa.

Puutarhamarttojen ohjelmassa on 1.3. Naisten päivän kimppu (maksu 10,-)  - iltaan ilmoittautuminen: https://www.martat.fi/tapahtuma/puutarhakahvila-naistenpaivan-kukkakimppu/

Vapaaehtoismarttojen toiminnasta näet lisää sivuillamme https://www.martat.fi/tapahtumat/?tribe_paged=1&tribe_event_display=list&tribe_martat_division=129&tribe-bar-search=vapaaehtois

Nyt on taasen mahdollisuus tilata järjestöpaita tai huivi. Kuvat näistä ovat sivuilla - https://www.martat.fi/martat/marttajarjesto/jarjestomateriaalit-ja-info/jarjestoasut-ja-tunnukset/jarjestoasut/

Minulla on jäljellä kolme XL- ja kaksi L-kokoista paitaa, jotka voin kaupata ns. vanhaan hintaan 90,-/kpl. Lisäksi on muutama huivi hintaan 20,-/kpl.  Nämä tuotteet voin vaikka postittaa tilaajalle samoin tein laskun kera. Miesten paitoja minulla ei ole jäljellä, mutta kaikkia voi tilata Pohjois-Karjalan Martoista 16.3.18 mennessä. Paitojen toimitus 31.5.2018.

Myös muu tuotemyynti on meiltä loppunut vuodenvaihteessa. Näin siksi että jään kesälomalle ja sitä myötä eläkkeelle vapusta 2018.

Mikäli tarvitsette vuosimerkkejä, voi niitä tilata tästä lähtien Marttaliitosta Soile Saariselta – soile.saarinen@martat.fi  tai https://www.martat.fi/martat/marttajarjesto/jarjestomateriaalit-ja-info/jarjestoasut-ja-tunnukset/marttamerkit/

Viimeisenä menovinkki (liite) Porttipuiston Eurokankaan tapahtumaan 1.2. illalla. Siellä on tarjoilua ja ohjelmaa. Ostoksia voi tehdä samalla alennetuin hinnoin.

Hyvää alkanutta vuotta toivottaen

Tuire Ekholm