Opastettu kierros Gyllenbergin museoon 19.10.

27.9.2022

Lähde mukaan opastetulle kierrokselle Villa Gyllenbergin juuri avautuneeseen uuteen näyttelyyn "Ajan hengessä. Kokoelma Ane Gyllenberg"

Missä määrin ajan henki vaikuttaa siihen, miten me sisustamme, ja minkälaisesta taiteesta me pidämme? Näyttely Ajan hengessä. Kokoelma Ane Gyllenberg tarkastelee Villa Gyllenbergin taidekokoelmaa ja sisustusta osana aikansa tyyli-ihanteita ja avaa ikkunan kolmeen aikakauteen.

Näyttelykävijä pääsee osaksi 1930-luvun ylellistä sisustusta, jossa antiikkiesineet, vanha taide ja uskonnolliset esineet vievät aikamatkalle kaukaiseen menneisyyteen. 1940–50-luvuilla rakennettiin suomalaisuuden tarinaa, mikä heijastuu myös Gyllenbergin kokoelmassa. Toisaalta Ane Gyllenberg keräsi myös kansainvälisesti suuntautuneiden naistaiteilijoiden teoksia. 1960-luvulla modernismi löi läpi niin sisustuksessa kuin Gyllenbergin taidekokoelmassa, ja kokoelmaa kartutettiin muun muassa suomalaisella taidegrafiikalla ja Juhani Linnovaaran suurikokoisilla öljymaalauksilla.

Aika: 19.10.2022 klo 17.00

Paikka: Villa Gyllenberg, Kuusisaarenpolku 11, Helsinki

Hinta: 5€/ProMartta + museon sisäänpääsy (12/10 € tai Museokortti)

Ilmoittaudu mukaan täyttämällä lomake.