Senaatintori ja Kruununhaka -kävelykierros ke 7.10. ja to 8.10.

7.9.2020

Molemmat kierrokset on toistaiseksi varattu täyteen

Senaatintori on kaupungin keskus ja sydän, joka on aina toiminut niin valtiollisten tapahtumien ja kansallisten juhlien kuin kapinoiden ja kulkueidenkin näyttämönä.  Senaatintori on merkityksellinen paikka, jota ympäröivät uskonto, tiede ja politiikka: Tuomiokirkko, yliopiston päärakennus ja valtioneuvoston linna.

Tori on ollut kaupungin keskus 1600-luvulta lähtien. Nykyään historiallinen monumentaalikeskusta on ainutlaatuinen uusklassinen kokonaisuus koko maailmassa.

Opastetulla kierroksella ei vain esitellä kuuluisia rakennuksia, vaan kerrotaan tarinoita eri vuosisatojen Helsingistä ja helsinkiläisistä. Senaatintorilla voi todella nähdä Helsingin menneisyyden monet kerrokset ja  kehityksen suuresta pikkukaupungista pieneksi suurkaupungiksi.

Kierroksella nähdään myös iso joukko muita Senaatintorin ympäristössä sijaitsevia merkittäviä rakennuksia, kuten  Suomen Pankki, Säätytalo, Kansallisarkisto, Pyhän Kolminaisuuden kirkko sekä Helsingin yliopiston rakennuksia.

Aika: Ke 7.10. klo 17 - 19 TAI to 8.10. klo 17 - 19

Paikka: Lähtöpaikka Senaatintori

Hinta: 6 EUR/promartta

Tilaisuus on tarkoitettu ProMarttojen jäsenille. Mukaan mahtuu 30 osallistujaa/kierros.

Ilmoittaudu jonoon täyttämällä lomake viimeistään 25.9.