Vierailu Pokrovan luostariin ke 2.9.2020

13.7.2020

Tapahtuma on täynnä.

Pokrovan luostari on tunnettu kauniista kirkostaan upeine ikonostaseineen, puutarhastaan ja siitä, että luostarissa tarjoillaan erinomaista ruokaa. Luostarin perustaja, pappismunkki Hariton oli aiemmalta ammatiltaan ravintoloitsija, ja hyvän ruoan perinne jatkuu nyt luostarissa. Kirkkoon ja puutarhaan tutustumisen jälkeen nautimme yhteisen illallisen.

Aika: Ke 02.09.2020. klo 17.00-21.00

Paikka: Pokrovan luostari, Elfvinginkuja 11, 02420 Kirkkonummi

Hinta: 31 EUR sisältäen tutustumiskäynnin ja illallisen. Ruoka on laktoositonta, erityisruokavaliosta, esim gluteenittomasta peritään 5 euron lisämaksu.

Liikenneyhteydet: Lähijuna U Jorvakseen, josta 500 m kävelymatka, tai linja-auto Matinkylästä numerot 171, 172 & 173. Pokrovan pysäkki on Jorvaksenkuja, 100 m suoraan portille.

Tutustuminen Pokrovaan alkaa kirkkoon tutustumisella. Kokoontuminen tapahtuu kirkon edessä.Voitte saapuessanne  astua suoraan kirkkoon sisälle. Kirkkoon ja puutarhaan tutustuminen kestää n. tunnin.

Kirkkoon tutustumisen jälkeen siirrymme päärakennukseen, Villa Dannebrogiin puutarhan kautta. Päärakennus sijaitsee villilehmuskujan päässä mäen päällä. Veljestön ruokasali, trapesa, sijaitsee pääsisäänkäynnistä vasemmalla, jossa on kolme pitkää ruokapöytää. .

Ruokailun jälkeen on mahdollisuus vierailla pienessä putiikissa, jossa on veljestön itsensä keräämiä ja säilömiä, kuivattuja ja valmistettuja luonnontuotteita. Lehmuksenkukkatee, sienisäilykkeet, erilaiset mehut ja hillot kuuluvat valikoimaan.

Ruokanamme on Pokrovan lohimenu:

• LOHTA MOSKOVALAISEEN TAPAAN, TILLI-SMETANAKASTIKETTA.
  • POKROVAN MAKEA KAHVILEIPÄ JA KAHVI/TEE

Tapahtuma on täynnä. Voit ilmoittautua jonottamaan mahdollisia peruutuspaikkojaIlmoittaudu Pokrovan luostarin tutustumiskäynnille viimeistään 11.8.