Koronavirus ja ProMartta-tapahtumat

13.3.2020

17.3. Uusia tapahtumia ei toistaiseksi avata. Jo avatuista tapahtumista on oltu yhteydessä ilmoittautuneisiin sähköpostilla. Lähialuematkat on kontaktoinut Pietarin-matkalle ilmoittautuneita. Kaikki matkaan liittyvät asiat hoidetaan suoraan matkatoimiston kanssa.

Tilanne korona-viruksen kanssa on muuttunut nopeasti. ProMartoissakin on jouduttu pohtimaan asiaa erityisesti tapahtumien kannalta.

Suomen hallitus ilmoitti eilen 12.3., että kaikki yli 500 ihmisen kokoontumiset perutaan toukokuun loppuun asti. Pääministeri suositteli kansalaisia myös välttämään lähikontaktia ja harrastuksiin menemistä.

Marttaliitto on ilmoittanut arvioivansa tilaisuuksien ja tapahtumien toteuttamiset erikseen ja varautuvansa peruuttamaan tai siirtämään tilaisuuksia sekä seuraavansa viranomaisten ohjeistusta. Marttaliitto suosittaa, että marttayhdistykset harkitsevat omalta osaltaan viranomaisohjeistukset huomioon ottaen tapahtumien siirtämistä myöhempiin ajankohtiin.

ProMarttojen hallitus on päättänyt toistaiseksi olla avaamatta uusia tapahtumia.

Jo avattujen tapahtumien osalta olemme olleet yhteydessä ilmoittautuneisiin sähköpostilla henkilökohtaisesti.

Muistutamme myös jokaista promarttaa järkevästä toiminnasta: jäädään kotiin aina, jos itsellä tai perheenjäsenellä on oireita ja huolehditaan käsihygieniasta tavallistakin paremmin!

Terveisin,

ProMarttojen hallitus