ProMarttojen rantasiivoustalkoot osana #MEIDÄNMERI-kampanjaa ma 14.6.

17.5.2021

ProMartat on ollut mukana tukemassa Muumien ja John Nurmisen Säätiön #MEIDÄNMERI-kampanjaa. Kesäkuussa käärimme hihat ja teemme konkreettista hyvää Itämeren hyväksi!

Itämeri on yksi maailman saastuneimmista meristä. Samalla se on meidän ainoa meremme – meri, jonka hyvinvoinnin haluamme palauttaa. Aika on käymässä vähiin, ja nyt tarvitaan välittömiä, konkreettisia toimenpiteitä useilta eri tahoilta. Yhdistämällä voimamme #MEIDÄNMERI on vielä mahdollista pelastaa.

Vuosi 2020 oli Muumien juhlavuosi, jolloin oli kulunut 75 vuotta Tove Janssonin ensimmäisen Muumi-tarinan julkaisemisesta. Tämän juhlavuoden kunniaksi Moomin Characters käynnistivät #MEIDÄNMERI-kampanjan yhteistyössä John Nurmisen Säätiön kanssa.

John Nurmisen Säätiön tavoite on pelastaa Itämeri ja sen perintö tuleville sukupolville. #MEIDÄNMERI-kampanjan tarkoituksena on lisätä tietoutta Itämeren tilasta ja kerätä varoja John Nurmisen Säätiön työhön meren pelastamiseksi.

ProMartat on mukana kampanjassa. Järjestämme osana kampanjaa rantasiivoustalkoot, joihin kutsumme jäseniä, muita marttoja ja ystäviämme.

Lähde siis mukaan ja pyydä kaverikin mukaan talkoisiin. Kääritään yhdessä hihat ja autetaan Muumeja tekemällä konkreettista työtä Itämeren hyväksi!

Aika: ma 14.6. klo 16-20

Paikka: Seurasaari, Helsinki

Ilmoittaudu mukaan talkoisiin martat.fi-sivullamme 10.6. mennessä.

Voit osallistua kampanjaan myös lahjoittamalla John Nurmisen Säätiölle. Jokaista kerättyä 10 euroa vastaan Itämerestä voidaan poistaa 40 kiloa sinilevää. Tähän mennessä kampanja on yltänyt 4245 tonniin! Lue lisää ja lahjoita kampanjan sivulla.