Hakasalmen huvilan Mieliala Helsinki 1939-45 -näyttely ti 14.1. tai ti 28.1.

16.12.2019

Molemmat kierrokset on varattu täyteen. Varaamme uuden kierroksen, jos jonoon ilmoittautuu riittävästi kiinnostuneita.

Tutustumme oppaan johdolla Mieliala-näyttelyyn, joka avaa uuden näkökulman sotavuosien Helsinkiin.

Helsingin kaupunginmuseo ja HAM Helsingin taidemuseo toteuttavat yhdessä fil.tri, kirjailija Anna Kortelaisen kuratoiman Mieliala-näyttelyn, joka avaa täysin uuden näkökulman sotavuosien Helsinkiin. Vuosina 1939-45 kaupungin ilme ja henkinen ilmapiiri muuttuivat radikaalisti.

Hakasalmen huvilassa keskitytään siihen, miten sota vaikutti kaupunkilaisten arkeen ja miten sota näkyi kaupunkikuvassa. Näyttelykävijät kohtaavat helsinkiläiset kiiruhtamassa pommisuojiin, siirtämässä tavaroita pommitetuista kodeistaan kadulle ja vierailemassa sotasairaalassa haavoittuneiden läheisten luona. Näyttelyssä kerrotaan myös siitä, miten arvokasta julkista taidetta ja patsaita suojattiin ja miten museot ja arkistot evakuoivat aarteitaan pois kaupungista.

Aika: ti 14.1. TAI ti 28.1. klo 17.30-18.30

Paikka: Hakasalmen huvila, Mannerheimintie 13b, 00100 Helsinki

Hinta: 4€. Lisäksi osallistujat lunastavat itse museon pääsylipun (Ilman Museokorttia 10€ ryhmälippuhinta/Museokortilla 0€)

Tilaisuus on tarkoitettu ProMarttojen jäsenille. Mukaan mahtuu 25 osallistujaa/kierros.

Ilmoittatuminen on päättynyt 27.12.