Töölön sairaalan historia ja tutustuminen sairaalamuseoon ma 18.11.

28.10.2019

Kuulemme Töölön sairaalan tarinan ja pääsemme tutustumaan sairaalamuseoon sekä Mannerheim-saliin. Vuonna 2023 iso osa suomalaista kirurgian historiaa tulee päättymään Töölön sairaalan toiminnan siirtyessä Siltasairaalaan.

Aika: Ma 18.11.2019 kello 17.00

Paikka: Topeliuksenkatu 5 Helsinki

Hinta: Maksuton ProMarttojen jäsenille. Mukaan mahtuu 60 promarttaa.

Töölön sairaala on Taka-Töölössä sijaitseva HUS:iin kuuluva sairaala. Töölön sairaala tunnettiin aikaisemmin Suomen Punaisen Ristin sairaalana tai "Mannerheimin sairaalana", koska Suomen Punainen Risti henkilöityi hyvin kauan juuri marsalkka Mannerheimiin. Vanhin, koko valkea osa sairaalaa valmistui 1932.

Maanantaina 18.11. kuulemme Töölön sairaalan tarinan ja pääsemme tutustumaan sairaalamuseoon sekä Mannerheim-saliin. Vuonna 2023 iso osa suomalaista kirurgian historiaa tulee päättymään Töölön sairaalan toiminnan siirtyessä Siltasairaalaan.

Tilaisuus alkaa yhteisellä luennolla. Luennon jälkeen jakaannumme pienryhmiin, sillä sairaalamuseoon sopii 20 vierailijaa kerrallaan. Mannerheim-salin lisäksi tutustumme parkettiaulassa sijaitseviin muotokuviin.

Tervetuloa!

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 8.11. täyttämällä ilmoittautumislomake.