Dim Sum -kurssi ke 25.9.

26.8.2019

Kurssin kaikki paikat on toistaiseksi varattu

ProMarttojen uudet ruokamartat Satu ja Reetta johdattavat meidät kantonilaisten dim sum -herkkujen maailmaan!

Dim sumit ovat alun perin lähtöisin Etelä-Kiinasta ja niiden perinne juontaa juurensa muinaiselle Silkkitielle, missä matkustajat tarvitsivat levähdyspaikan. Dim sumit ovat pieniä taikinanyyttejä, jotka valmistetaan höyryttämällä, keittämällä tai paistamalla. Dim sumeja muotoillaan eri tavoin, ja Kiinassa niiden tekeminen on oma taiteenlajinsa samalla tavoin kuin Japanissa on sushi. Täytevaihtoehtoja on lukematon eri määrä, mutta usein käytetään possua, rapuja ja kasviksia. Dim sumeja dipataan erilaisiin maukkaisiin kastikkeisiin, mutta kiinalaiset dippaavat niitä usein pelkästään mustaan viinietikkaan.

Tällä kurssilla valmistamme erilaisia dim sumeja pääosin etnisestä kaupasta saatavista valmiista taikinoista sekä niille sopivia dippikastikkeita. Kiinalaiseen tapaan juomme teetä niiden kanssa. Kurssilla voidaan tehdä kasvisversioita ja gluteenittomia versioita, mutta pääosin täytteissä on rapuja ja possua.

Aika: Ke 25.9. klo 17.00-20.30

Paikka: Herttoniemen yhteiskoulu Kettutie 6, 00800 Helsinki

Tilaisuus on tarkoitettu ProMarttojen jäsenille. Mukaan mahtuu 16 osallistujaa.

Kurssin hinta on 18 €/promartta

Kurssin kaikki paikat on varattu, mutta voit lmoittautua jonottamaan mahdollista peruutuspaikkaa 6.9. mennessä täyttämällä ilmoittautumislomake.