Vierailu Päivikki ja Sakari Sohlbergin kotimuseoon

12.12.2018

Helsingin Katajanokalla Kauppiaankatu 11:ssa sijaitsevan jugendtalon ylimmässä kerroksessa on Päivikki ja Sakari Sohlbergin koti. Lähes 50 vuotta kestäneen avioliiton aikana heille kertyi runsaasti kulttuurihistoriallisesti mielenkiintoista esineistöä; osa on perintöä lapsuudenkodeista, osa lahjaksi saatua ja osa itse hankittua. Päivikki ja Sakari Sohlbergin toivomuksesta asunnosta tehtiin kotimuseo. Lähtökohtana on ollut säilyttää koti sellaisena kuin se heidän eläessään oli. Tämä koti on hyvä esimerkki 1900-luvun porvariskodista, ja se tarjoaa monia elämyksiä henkilö- ja kulttuurihistoriasta kiinnostuneille vierailijoille. Lue lisää museosta Päivikki ja Sakari Sohlbergin säätiön nettisivuilta.

Järjestämme museoon kuusi samansisältöistä opastettua vierailua. Ilmoittautuminen vierailuille on päättynyt 21.1.

Opastuksen hinta on 5 €/osallistuja ja se maksetaan käteisellä museossa ennen opastuksen alkua. Jokaiseen ryhmään mahtuu 15 ProMarttojen jäsentä.